e-commerce website redesign

iBOOD

Internet best online offer daily, dat is waar iBOOD voor staat. Een dagdeal website waar dagelijks nieuwe koopjes op staan. Dagdeals die alleen die dag geldig zijn en daarmee inspeelt op fast-decisionmaking. Je wilt immers die goede deal niet missen! De dagdeals zijn doorgaans elektronische producten van A-merken. Maar ze bieden ook deals aan in de fashion, home & living, do it yourself en nog veel meer. De huidige website van iBOOD dateert uit 2014 en is niet meer van deze tijd. Aan mij werd gevraagd of ik een nieuwe website kon ontwerpen.

Mijn rol

Lead Digital Design

Website

Datum

Q2-3 2018

Uitdagingen

Naast dat de uitstraling van de huidige website niet meer van deze tijd is, is de website niet vanuit de mobile-first gedachte gemaakt. Omdat bijna 90% van de gebruikers de website via een mobiele telefoon bezoekt is dit een belangrijk item. De website heeft flinke verbeterslagen door te gaan om hem mobile-friendly te maken. Denk aan responsief en het optimaliseren van de mobiele gebruiksvriendelijkheid.

Daarnaast is de website op sommige vlakken niet gebruiksvriendelijk. Met name in de klantenservice (retourneren is voor veel klanten niet eens te vinden). Belangrijk is dat de klanten de website als betrouwbaar en veilig zien. De (potentiële) kopers zeker weten dat ze een A-merk kopen en dat hun geld veilig en goed besteed wordt. Dat het de beste deal is van het internet en het vooral een fun shoppingservaring geeft.

UX & UI Proces

Voor het neerzetten van een nieuwe goede website werd er vooral veel gekeken naar de data die we uit de huidige website konden halen. Met name de navigatie door de website heen was een aandachtspunt. Veel kleine wijzigingen werden continue getest middels A-B testen en via Google Analytics geanalyseerd. Veel samenwerken en onderling overleg met diverse afdelingen van iBOOD was noodzakelijk. Ik werkte nauw samen met de Product Owner, Marketing Manager, Data Analisten, Front-end & Back-end developers, inkopers en Content Marketeers. De vertaling maken van de wensen van alle afdelingen in een gezamenlijke consistente stijl vergde veel overleg en overtuigingskracht.

Oplossingen

Flowcharts werden aangepast en wireframes werden gemaakt. Na goedkeuring van de wireframes werden de visuele designs gemaakt. Op dit moment is de nieuwe website van iBOOD nog niet live en wordt er nog hard gebouwd door de developers. Ik kan daarom helaas nog niet veel van het eindresultaat zien, maar wel een kleine glimp van de nieuwe iBOOD website! Naast de website heb ik e-mailmarketing templates ontworpen, visuals, advertenties en social media post. ­Bekijk hieronder het resultaat.